Abigail Levis studierte an der Eastman School of Music, der Moores School of Music an der University of Houston und nahm am Vocal Arts program am Bard College Conservatory teil, wo sie unter Edith Bers und Dawn Upshaw ihre Ausbildung vervollkommnete. Derzeit ist sie Mitglied am Resident Artists Program der Utah Opera.
Gastengagements führten die junge Interpretin zur Wolf Trap Opera, zum American Symphony Orches...
Abigail Levis studierte an der Eastman School of Music, der Moores School of Music an der University of Houston und nahm am Vocal Arts program am Bard College Conservatory teil, wo sie unter Edith Bers und Dawn Upshaw ihre Ausbildung vervollkommnete. Derzeit ist sie Mitglied am Resident Artists Program der Utah Opera.
Gastengagements führten die junge Interpretin zur Wolf Trap Opera, zum American Symphony Orchestra, zum Flint Symphony Orchestra, an die Hubbard Hall Opera, die Utah Opera, zum Crested Butte Music Festival, zu Ars Lyrica Houston, zur Händel- und Haydn-Gesellschaft. Sie ist Preisträgerin zahlreicher Wettbewerbe, darunter der Metropolitan Opera National Council, die Gerda Lissner Foundation, die William C. Byrd Foundation, die Louis Mariano Competition, die Wilhelm Stenhammer Competition, die Classical Singer Competition, die Oratorio Society of New York, die Schuyler Foundation, die Young Texas Artist Foundation und die National Orpheus Foundation.
Die Saison 2015/2016 führte sie zum Utah Symphony Orchestra, an die Utah Opera, an die Joy in Singing Foundation sowie zum New York Festival of Song und war Mitglied im Domingo-Colburn-Stein Young Artist Program der Los Angeles Opera. 2016/2017 gibt sie ihr Debüt beim Toronto Symphony Orchestra, beim Portland Baroque Orchestra sowie an der Deutschen Oper Berlin, wo sie als Stipendiatin der Opera Foundation New York das Ensemble bereichert. Hier wird sie u. a. Bersi / ANDREA CHENIER, Fjodor / BORIS GODUNOW, Mercédès / CARMEN und Suzy / LA RONDINE interpretieren.
Abigail Levis’ Repertoire reicht von Barock bis zur zeitgenössischen Musik, von Oper bis Musical. Ihre Affinität zu zeitgenössischer Musik hat sie mit Komponisten wie John Harbison, John Musto, Elena Langer, Tamzin Elliot oder Brian Suits zusammenarbeiten lassen. Zu ihrem Opernrepertoire gehören u. a. Rosina / DER BARBIER VON SEVILLA, Dorabella / COSI FAN TUTTE, Cinderella / INTO THE WOODS, Nancy / ALBERT HERRING, Petra / A LITTLE NIGHT MUSIC, Ottavia / L’INCORONAZIONE DI POPPEA oder Métella / LA VIE PARISIENNE, L’Enfant / L’ENFANT ET LES SORTILEGES, Romeo / I CAPULETI EI MONTECCHI sowie Cherubino / DIE HOCHZEIT DES FIGARO, La Conversation / LES PLAISIRS DE VERSAILLES und Fuchs / DAS SCHLAUE FÜCHSLEIN.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. This includes i.a. the embedded social media, but also a tracking tool that provides us with information about the ergonomics of our website and user behavior. If you click on "Accept all cookies", you agree to the use of technically necessary cookies and those to optimize our website. See "Cookie Settings" for more information.
Control settings
Please select your preferences. You can change these at any time.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. These cannot be deactivated, otherwise you will not be able to use all applications.
In order to make our website as user-friendly as possible, we have i.a. social media embedded on our website. This allows you to share content with your loved ones on the appropriate network with just a few clicks. We also use anonymous tracking technology, which gives us information about e.g. the user behavior, but also the effectiveness and ergonomics of our website. For this purpose, we also use services that may be based outside the European Union (especially in the USA), where the level of data protection may be lower than in Germany.