Natasha Jenkins studierte Theater, Film und Fernsehen an der Universität von Glasgow. Ihre Arbeit als freischaffende Kostüm- und Bühnenbildnerin führte sie an nationale wie internationale Theaterhäuser und Festivals. Als Kostümbildnerin arbeitete sie u.a. mit bei den Inszenierungen EIN VOLKSFEIND (Regie: Thomas Ostemier/ London West End); EINE GRIECHISCHE TRILOGIE (Regie: Simon Stone/ Berliner Ensemble); PYGMLA...
Natasha Jenkins studierte Theater, Film und Fernsehen an der Universität von Glasgow. Ihre Arbeit als freischaffende Kostüm- und Bühnenbildnerin führte sie an nationale wie internationale Theaterhäuser und Festivals. Als Kostümbildnerin arbeitete sie u.a. mit bei den Inszenierungen EIN VOLKSFEIND (Regie: Thomas Ostemier/ London West End); EINE GRIECHISCHE TRILOGIE (Regie: Simon Stone/ Berliner Ensemble); PYGMLAION (Regie: Amir Reza Koohestani/ Residenztheater); DANTONS TOD RELOADED (Regie: Amir Reza Koohestani/ Thalia Theater); PROFESSOR BERNHARDI (Regie: Amir Reza Koohestani/ Theater Freiburg); ONKEL WANJA (HOME Manchester).
Bühne und Kostüme entwarf sie für Inszenierungen wie EXPENDABLE (Royal Court Theatre); LOVE (Regie: Alexander Zeldin/ Park Avenue Armoury- Drama Desk Nominierung für Best Scenic Design / National Theatre/Odeon Theatre de L’Europe); BEYOND CARING (Regie: Alexander Zeldin/ Schaubühne/ National Theatre/Yard Theatre); UNE MORT DANS LA FAMILLE (Regie: Alexander Zeldin/ Odeon Theatre de L’Europe/Les Théâtres de la Ville de Luxembourg); FAITH, HOPE AND CHARITY (Regie: Alexander Zeldin/ National Theatre/ Odeon Theatre de L’Europe Paris/ Wiener Festwochen); THE BEAUTY QUEEN OF LEENAN (Theatre by the Lake); SCISSORS (Sheffield Theatres), THE HIGH TABLE (Bush Theatre); RICHARD III (Perth Theatre); CLOCKWORK CANARIES (Theatre Royal Plymouth); STAND BY (Utter; Fringe First Winner); THE WHIP HAND (National Theatre of Scotland); MONSTROUS BODIES (Dundee Rep); IN BASILDON (Queen’s Theatre Hornchurch); ROMEO UND JULIA (RADA)
Natasha Jenkins entwirft ebenso Produktionsdesign und Kostümdesign für Filme wie 7 KEYS (Regie Jay Wilkinson/ SXSW), LOVE (KUBA/BBC), A SHARP ARROW, THE EVERLASTING CLUB, MA’AM und LOOSE ENDS, für Kurzfilme BARE (Regie: Lorna Tucker/BFI/Raindog), THURSDAY'S (BFI), MYRTLE, MAITHIUNAS und HERE WE ARE und für Musikvideos wie ANYWHERE BUT HERE (Rag'n'Bone Man und P!nk).
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. This includes i.a. the embedded social media, but also a tracking tool that provides us with information about the ergonomics of our website and user behavior. If you click on "Accept all cookies", you agree to the use of technically necessary cookies and those to optimize our website. See "Cookie Settings" for more information.
Control settings
Please select your preferences. You can change these at any time.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. These cannot be deactivated, otherwise you will not be able to use all applications.
In order to make our website as user-friendly as possible, we have i.a. social media embedded on our website. This allows you to share content with your loved ones on the appropriate network with just a few clicks. We also use anonymous tracking technology, which gives us information about e.g. the user behavior, but also the effectiveness and ergonomics of our website. For this purpose, we also use services that may be based outside the European Union (especially in the USA), where the level of data protection may be lower than in Germany.