Die Sopranistin Eliza Boom wurde in Hamilton/Neuseeland geboren und erhielt ihre Gesangsausbildung am National Opera Studio und am Royal Northern College of Music bei Mary Plazas. Eliza ist Preisträgerin zahlreicher Wettbewerbe, u. a. des International Stanislaw Moniuszko Vocal Competition, des JSRB Bel Canto Award und des Les Azuriales International Singing Competition. Konzertengagements führten sie unter anderem...
Die Sopranistin Eliza Boom wurde in Hamilton/Neuseeland geboren und erhielt ihre Gesangsausbildung am National Opera Studio und am Royal Northern College of Music bei Mary Plazas. Eliza ist Preisträgerin zahlreicher Wettbewerbe, u. a. des International Stanislaw Moniuszko Vocal Competition, des JSRB Bel Canto Award und des Les Azuriales International Singing Competition. Konzertengagements führten sie unter anderem zum New Zealand Symphony Orchestra, dem Suffolk Philharmonic Orchestra und dem Nottingham Philharmonic Orchestra. In der Spielzeit 2020/21 und 2021/22 war sie Mitglied im Opernstudio der Bayerischen Staatsoper, wo sie unter anderem als Woglinde (Das Rheingold), Erste Dame (Die Zauberflöte), Berta (Il Barbiere di Siviglia), Priesterin (Aïda), Dama di Lady Macbeth (Macbeth), und Herzogin Marie (Schön ist die Welt) zu erleben war. Außerdem sang sie die Rolle des Soprano in der Weltpremiere von Miroslav Srnkas Singularity und war die Solistin bei der Deutschen Erstaufführung von Buch der Körper von Vito Žuraj unter der Leitung von Vladimir Jurowski. In der Spielzeit 2022/23 gab Eliza Boom ihr Debüt an der Staatsoper Stuttgart als Woglinde in Der Ring des Nibelungen, verkörperte die Rolle der Flora Tosca in Marina Abramovics 7 Deaths of Maria Callas am Royal Theater Carré in Amsterdam und kehrte als Erste Dame zurück an der Bayerische Staatsoper. Ihr Repertoire umfasst außerdem Rollen wie Donna Anna (Don Giovanni), Mimì (La Bohème), Nella (Gianni Schicchi), Ellen Orford (Peter Grimes), Contessa (Le Nozze di Figaro), Giuditta (Giuditta), Suor Angelica (Suor Angelica), Noémie (Cendrillon), Thérèse/ Tirésias (Les Mamelles de Tirésias), Gertrud (Hänsel und Gretel), Micäela (Carmen) und Laetitia (The Old Maid and the Thief).
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. This includes i.a. the embedded social media, but also a tracking tool that provides us with information about the ergonomics of our website and user behavior. If you click on "Accept all cookies", you agree to the use of technically necessary cookies and those to optimize our website. See "Cookie Settings" for more information.
Control settings
Please select your preferences. You can change these at any time.
In order for our website to function optimally, we use cookies for some of our applications. These cannot be deactivated, otherwise you will not be able to use all applications.
In order to make our website as user-friendly as possible, we have i.a. social media embedded on our website. This allows you to share content with your loved ones on the appropriate network with just a few clicks. We also use anonymous tracking technology, which gives us information about e.g. the user behavior, but also the effectiveness and ergonomics of our website. For this purpose, we also use services that may be based outside the European Union (especially in the USA), where the level of data protection may be lower than in Germany.